Jumaat, 7 Oktober 2011

BELANJAWAN 2012

Belanjawan 2012 bertemakan Dasar Transformasi Nasional: Bajet Membela Rakyat, Mensejahtera Negara telah pun selamat dibentangkan di Parlimen oleh Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak petang tadi. Setiap hujah lengkap untuk kebajikan, ekonomi dan perancangan untuk masa depan rakyat Malaysia. Untuk teks lengkap sila klik link.

Bajet 2012

Kenaikan gaji bagi jabatan tertentu juga tidak dikecualikan. Naik lagi kuasa beli bagi mereka yang bekerja di sektor kerajaan. Hope tiada masalah inflasi di masa akan datang. Hope juga jika terdapat kadar kenaikan barang akan mengambilkira gaji pekerja di sektor swasta. Dan yang paling penting sekali level pendapatan bagi golongan yang akan di statuskan miskin akan dikemaskinikan. Satu lagi banci pendapatan perlu di buat untuk menentukan tahap kemiskinan negara.

Hope bajet yang telah dibentangkan dapat memantapkan struktur ekonomi di negara kita. Bagi yang sudah naik gaji tu, jagalah mutu dan kualiti perkhidmatan anda. Dan bagi yang menerima peruntukan, bersyukurlah dengan apa yang ada. Gunakanlah dengan bijak dan tidak mensia-siakannya.

1 ulasan:

umie berkata...

follow sini..best la org goment ..huhuhu