Khamis, 22 Disember 2011

Chicken Pop Melanda...

12/11/11
Bermulanya tanda-tanda serangan.
Wife kena demam panas.
Selang dua hari, bintik-bintik merah mula timbul..
Badan mula rasa gatal-gatal..
Selang satu hari, bintik merah mula timbul..
Rupanya terkena serangan chicken pop..

23/11/11
Wife dah mula sihat..
Bawa Ida gi klinik ikut jadual..
Ida kena injit untuk umur satu tahun.
Malam, badan Ida mula terasa panas..
Mula-mula ingatkan demam sebab injit..
Selang dua hari, bintik merah mula muncul..
Ida pun kena chicken pop..
Kesian tengok Ida..
Nasib baik dia tak menggaru kerana gatal..
Atau mungkin dia memang tidak terasa gatal..
Dia bermain seperti biasa..

1/12/11
Ida dah mula sembuh.
Masalahnya, bapa dia (aku) pulak yang rasa macam nak demam..
Aku dah mula terasa macam kena gak.
Selang dua hari, tepat seperti yang dijangka, aku pun terkena gak..
Masalahnya aku kena yang paling teruk..
Habis penuh satu badan..
Tension la gak..
Mula sembuh pada 8/12/11..


Satu keluarga kena chicken pop.
Takpe la, dah kena pasni takkan kena lagi..
Dalam tempoh sebulan 1 minggu satu rumah makan berpantang..
Yang peliknya, bekas kat badan Wife dan Ida dah baik,
Aku punya makin gelap lak..
Orang kata sebab terkena hujan..
Hope dia boleh hilang..
Tapi takpe lah..
Yang penting semua dah sihat seperti biasa...

Tiada ulasan: