Jumaat, 13 Ogos 2010

Dalam Rumah Banyak Harta

Rumah memang bagus untuk buat aset..
Tapi tak ramai yang tau barang dalam rumah pun le jadi aset yang menarik..
Cuba tengok ape yang ade kat dalam umah..
Ada pelbagai barang yang kita guna sebagai hiasan atau untuk kegunaan harian..
Ada gak barang yang kita beli setiap bulan..

Bagi saya la kan, kalo la semua barang tu boleh datangkan untung kan bagus..
Saya tak tau la pendapat orang lain.
kadang-kadang saya rasa menyesal lak pergi membeli barang.
Alasannya mudah je, DUIT HABIS MACAM TU JE..
Memang la dapat barang, tapi bulan depan kene beli lagi, dan seterusnya...
Patut la bersepah pasaraya kat malaysia ni..
Rupanya semua yang saya beli tu dah menjadikan tauke pasaraya bertambah kaya..
Kalo korang tak perasan tak tau la kan..

So saya terfikir la yang apa yang saya beli tu memang le jadi harta orang lain..
Kalo kita beli, kita dapat barang dan orang lain dapat harta..
Sekarang saya pula nak, SAYA DAPAT BARANG DAN HARTA..
Bila fikir secara logik memang la mustahil kan?

Setelah kajian dan pemantauan dibuat..
Ramai yang dah melakukannya..
Saya je yang baru perasan..
Saya dapati ianya mudah je..
Sekarang saya bertekad nak melakukannya..

Saya akan beli barang pada diri saya sendiri..
Saya pun boleh jual barang..
Saya nak jadi seperti tauke pasaraya tu..
Kalo orang tak beli, saya lak yang beli..
sebab barang pengguna memang saya selalu kene beli..

Tiada ulasan: